5 vragen aan Karlijn

2 jul 2023Nieuws

vijf vragen aan

In deze rubriek stellen we leden van onze vereniging aan je voor. Want elk schip heeft haar eigen verhaal en elke schipper kan dat vertellen.

Deze maand spraken we met Karlijn van de Kamp, die naast (wedstrijd)zeiler ook nog secretaris van de vereniging is.

Even voorstellen

Ik ben Karlijn Buijs – van de Kamp, getrouwd met Tijs en moeder van drie zonen Luuk (15), Taeke (13) en Sverre (12).

Over jouw schip

Wij hebben een Beneteau first 36.7 genaamd Julie Louise. Het is een race cruiser waarmee we in de winter wedstrijden varen en in de zomer recreatief zeilen. De naam is de meisjesnaam die we ooit bedacht hadden voor als we een meisje kregen.

Wat is jouw vaargeschiedenis?

In mijn jeugd gingen we altijd zeilen met mijn ouders en mijn broer en zus. In het begin had ik niet zoveel met zeilen maar wel het buitenleven. Uiteindelijk ging ik wedstrijdzeilen met vrienden. Toen de boot van mijn ouders een paar jaar geleden tijdens een storm van de bok viel, misten we het zeilen zo erg dat we zelf een boot gekocht hebben.

Wat doe je nog meer naast zeilen?

Ik ben marketing en sales manager bij Stichting Zeilschip Eendracht. Bij ons kies je voor een eendaagse zeiltocht of voor een heuse zeiltochtvakantie. Zo zeil je vanuit Rotterdam of op andere plekken in Nederland en in het buitenland. Je hebt bijvoorbeeld ook de keuze om mee te gaan zeilen in Kaapverdië, waar wij een reis maken langs verschillende eilanden. Er is voor ieder wat wils, of je nu vijftien of tachtig jaar bent.

Wat is jouw volgende doel?

Vorig jaar zijn we naar Denemarken geweest en met Hemelvaart naar Engeland.

Ik zou het nog eens leuk vinden om naar mijn Franse vriendin in Bretagne te varen, maar dat gaat denk ik nog wel even duren.

Deze zomer kun je ons vinden op de Nederlandse wateren.