Ik ben Gerrit Jan Hallink sinds 2024 technisch commissaris bij de vereniging. Ik ben getrouwd en we hebben twee uitwonende volwassen kinderen.
Ik heb leren zeilen van een vriend op de Kagerplassen eind jaren zestig. Na mijn studententijd ben ik boten gaan huren en ben langzaamaan groter water gaan opzoeken. Ook als opstapper meegezeild naar Frankrijk en Schotland. In 2008 een Wibo 930 aangeschaft en heb met het gezin de Nederlandse wateren verkend. Ligplaats eerst in Alem aan de Maas en vervolgens Willemstad als haven. In 2013 een Victoire 933 aangeschaft die we nog steeds hebben.
In 2015 een keer Numansdorp bezocht. Ik kwam Aad tegen als havenmeester en de sfeer beviel me dusdanig dat ik met de boot ben verhuisd van Willemstad naar Numansdorp.
Ik ben opgeleid als werktuigbouwkundige en werkzaam geweest bij Heineken en de bouw van Afvalverbrandingsinstallaties. Rond 2000 heb ik de overstap gemaakt naar het onderwijs en ben als hogeschooldocent natuurkundige vakken bij de opleiding werktuigbouwkunde aan de slag gegaan.
Sinds september 2025 ben ik met pensioen.
Toen ik werd gevraagd voor het bestuur leek mij dat een mooie manier om mede invulling te geven aan mijn pensioen en meer betrokken te raken bij de vereniging.
Naast de watersport speel ik viool in een licht klassiek- en een zigeunerorkest. Tevens kan ik de nodige energie kwijt in het onderhoud van onze huis en tuin.