Heb jij groene vingers?

21 sep 2024Nieuws

Je wandelt over de steiger, omringd door prachtig groen, bloemen in bloei en perfect onderhouden hagen. Dit is precies de sfeer die veel leden en passanten aanspreekt en waarom zij zo graag bij ons verblijven. Ze waarderen onze haven als een oase van rust en gezelligheid, en wij als leden van de vereniging willen dit graag behouden – voor onszelf én voor de bezoekers.

Wil jij hieraan bijdragen en genieten van de voldoening die komt met het onderhouden van deze bijzondere omgeving? Dan is de groenploeg iets voor jou!

Wat doet de groenploeg?

De groenploeg wordt een hechte groep van enthousiaste vrijwilligers, ongeveer 10 mensen, die samen zorgen dat het groen in onze haven er altijd piekfijn uitziet. Of het nu het hoogseizoen is of de winter, de groenploeg zorgt ervoor dat de natuur rondom onze haven altijd verzorgd en aantrekkelijk is.

Het werk wordt volledig door de leden van de groenploeg georganiseerd, in overleg met de technische commissie (TC). Samen bepalen jullie de aanpak, zodat het werk flexibel ingedeeld kan worden, ook tijdens vakanties. Daarnaast heb je de vrijheid om door te geven wanneer er grootschalig onderhoud nodig is, zoals het snoeien van wilgen, zodat dit op klusdagen ingepland kan worden.

Waarom jij wilt aansluiten bij de groenploeg:
– Je draagt bij aan het mooie, verzorgde beeld van onze haven.
– Je werkt buiten in de frisse lucht, met je handen in het groen.
– Je bent vrijgesteld van andere zelfwerkzaamheden binnen de vereniging.
– Je maakt deel uit van een gezellig team dat zelf de regie heeft over het onderhoud.

Klinkt dit als iets voor jou?

Als je groene vingers hebt, liever tuiniert dan technische klussen doet, en je samen met anderen wilt inzetten voor het groenonderhoud, dan is de groenploeg de perfecte plek voor jou! Meld je aan en help mee om onze haven nog mooier te maken.