Voor paal staan

6 mei 2024Nieuws

Soms gebeurt het: Een meerpaal geeft de geest. Nu was er een stevige zuidwester storm voor nodig om deze meerpaal te breken, maar uiteindelijk heeft hij het kopje erbij laten hangen. Dan moet je kiezen: Maken we een tweede multihull-box of vervangen we de paal? Tot grote tevredenheid van de huidige liggers werd het het laatste.

Dus, onder het deskundige oog van de vaste koffieclub op maandag, is een nieuwe paal geslagen.

Uit het verslag van havenmeester

Johan Griffioen

“Op maandag 6 mei 2024 omstreeks 09.30 uur voer het werkschip Anjo van firma ‘Sterk in Waterwerk’ uit Hellevoetsluis de haven van Numansdorp binnen.

De Anjo meerde vervolgens t.h.v. van box 35 af met spudpalen. De afgebroken houten afmeerpaal werd met een hydraulisch trilblok eruit gehaald.

Daarna werd een stalen buispaal met beugel op dezelfde plek met hydraulische apparatuur geplaatst. Het werk, welke door 2 zeer deskundige medewerkers van genoemde firma werd uitgevoerd, was omstreeks 12.00 uur klaar.”

Het staat als een paal boven water dat we als vereniging erg alert zijn op de kwaliteit van onze havenvoorzieningen.

Het liefst doen we dit bij regulier onderhoud, maar in een uitzonderlijke situatie als deze moeten we natuurlijk paal en perk stellen. Dankzij deze snelle interventie zijn de boxen weer beschikbaar en kan een ieder terug naar zijn ligplaats.